بنر ها یکی از بارزترین و موثرترین راه ها برای رساندن پیام شما به بیرون هستند.
با این حال، برای استفاده حداکثری از بنرها،
برخی حقایق و اصول طراحی وجود دارد که باید در نظر داشته باشید.
به خواندن ادامه دهید تا همه چیز را در مورد این ابر گرافیک ها بیاموزید و نحوه طراحی بنر عالی را بیاموزید.
بنرها چیست؟
بنرها علائمی هستند که از یک سازه ثابت مانند دیوار یا تیرک خیابان آویزان می شوند.
در حالی که بیشتر مردم بنرها را با استفاده در فضای باز مرتبط می دانند،
اما در فضای داخلی نیز موثر هستند و دیدن آنها در مراکز همایش
یا سالن های نمایشگاه غیر معمول نیست.
وینیل ماده ای است که بیشتر برای ساخت بنر استفاده می شود.
این یکی از مشهورترین اشکال ارتباط تصویری است.
در واقع، کلمه “بنر” در حدود سال 1200 وارد زبان انگلیسی شد،
بسیار قبل از اینکه مفاهیمی مانند “تبلیغات” یا “طراحی گرافیکی” اختراع شوند.
هنگامی که بنرهایی را برای تبلیغ کسب و کار خود انتخاب می کنید، تاریخچه در کنار شماست!
چند نوع بنر وجود دارد؟
در ابتدایی ترین حالت، بنرها گرافیکی هستند که به یک میله یا یک چوب متصل می شوند.
با این حال، تنوع زیادی برای انتخاب وجود دارد:
- بنرهای تیرک خیابان: بر روی تیرهای خیابان نمایش داده می شوند و یکی از بهترین گزینه ها در تبلیغات بیرونی هستند.
- بنرهای سنتی: به صورت معلق از سقف یا دیوار آویزان می شوند. اگر قصد دارید از یک بنر بزرگ استفاده کنید، این انتخاب خوبی است.
- بنرهای پرچم: این بنرها از میله پرچم آویزان می شوند (یا خود ایستاده یا به دیوار متصل می شوند).
- بنرهای آسانسور: معمولاً خود چسب هستند و برای اهداف تبلیغاتی روی آسانسور قرار می گیرند.
- بنرهای داربست: در این حالت بنر به یک تریلی که یک ساختار چارچوب باز است متصل می شود یا روی آن نصب می شود.
- بنرهای پس زمینه: همچنین به عنوان “بنرهای مرحله ای و تکراری” شناخته می شوند، آنها به عنوان پس زمینه برای عکاسی یا رویدادها استفاده می شوند.
- بنرهای خود چسب: به جای آویزان شدن از یک ساختار ثابت، روی مواد خود چسب چاپ می شوند و می توانند روی هر سطح صاف و صافی قرار گیرند.
- بنرهای ورودی / خوش آمدگویی: همانطور که از نام آنها پیداست، این تابلوهای بنر بزرگ در نزدیکی ورودی یک مکان برای استقبال از شرکت کنندگان قرار دارند.
- بنرهای موانع: این بنرها بر روی موانع کنترل جمعیت نمایش داده می شوند که اغلب در رویدادهای عمومی مانند کنسرت ها، جشنواره ها یا رژه ها استفاده می شوند.
با بنر هایی که هر دو طرف آن قابل مشاهده است،
می توانید انتخاب کنید که فقط یک طرف بنر (یک طرفه) یا هر دو طرف (دو طرف) چاپ شود.
نحوه طراحی بنر عالی چیست ؟
اکنون که به برخی از مفاهیم اولیه پرداختیم، میتوانیم به نکاتی برای طراحی یک بنر عالی بپردازیم.
ساختار بنر را در نظر بگیرید:
برخی از بنرها دارای عناصری مانند گرومت هستند که ممکن است با گرافیک شما تداخل داشته باشند.
آنها را در ذهن داشته باشید و اطراف آنها را طراحی کنید.
مکان را در نظر بگیرید:
آیا بنر خود را در داخل خانه یا بیرون قرار می دهید؟
آیا تابلو در نزدیکی عموم قرار خواهد گرفت یا دور از آنها؟
همه این عوامل باید بر تصمیمات طراحی شما تأثیر بگذارد.
متن را محدود کنید:
بنرها به منظور تأثیرگذاری سریع هستند، بنابراین متن را به حداقل برسانید و روی کپی کار کنید تا کلمات غیر ضروری را حذف کنید.
یک فونت خوانا انتخاب کنید:
باز هم میخواهید درک پیام شما را تا حد امکان برای مخاطبان آسان کنید.
حروف بدون تزئین (که فونت یا فونت نیز نامیده می شود) بهترین انتخاب برای بنر شما هستند.
از کنتراست خوب استفاده کنید:
آیا می خواهید راز آسان کردن بنر خود را بدانید؟
از کنتراست قوی استفاده کنید.
این بدان معناست که رنگ پسزمینه بنر شما باید روشن باشد در حالی که عناصر بصری اصلی، از جمله تصاویر و متن، باید رنگ تیرهتری
داشته باشند یا برعکس.
ابتدایی ترین شکل کنتراست سیاه بر سفید است، اما بسیاری از ترکیبات دیگر وجود دارد که می توانید متناسب با برند خود انتخاب کنید.
تمام اطلاعات لازم را درج کنید:
درک این موضوع که بعد از چاپ بنر خود یک اطلاعات مهم را حذف کرده اید می تواند بسیار خسته کننده باشد.
در اینجا یک چک لیست وجود دارد که می توانید از آن برای حذف این و سایر مشکلات متن استفاده کنید.
اطمینان حاصل کنید که تمام اطلاعات تماس مربوطه وجود دارد
(آدرس فیزیکی، شماره تلفن/فکس/شماره تلفن همراه، وب سایت، دسته های رسانه های اجتماعی و غیره)
از شخص ثالثی غیر از خودتان و طراحتان بخواهید متن را بخواند.
تمام متن را تصحیح کنید .
خواندن متن به عقب می تواند به شما کمک کند تا اشتباهات تایپی را راحت تر تشخیص دهید.
لوگوی خود را فراموش نکنید:
بنر یک بیانیه برندسازی است، بنابراین فراموش نکنید که لوگوی خود را درج کنید.
لازم نیست مهم ترین عنصر طراحی باشد، اما باید در جایی ظاهر شود.
اینها اصول اولیه ای هستند که در بیشتر موقعیت ها اعمال می شوند.
با این حال، تنها قانون در طراحی این است که هیچ قانونی در سنگ تنظیم نشده است.
خم کردن هنجارها هرازگاهی می تواند ایده خوبی باشد.
برای مثال، استفاده از فونت فرفری در صورتی قابل قبول باشد که با ویژگی محصول یا خدمات شما مطابقت داشته باشد.
از این نکات به عنوان یک سکوی پرشی استفاده کنید و سپس با یک طراح گرافیک خبره کار کنید تا آنها را با برند خود تطبیق دهید.
انتخاب سایز مناسب برای بنر
اندازه بنر شما با توجه به فضای موجود و اهداف ارتباطی شما متفاوت است.
یک بنر نسبتا کوچک برای مناطق با فضای محدود مناسب است.
اما در تمام موقعیتهای دیگر، تابلوهای بنر بزرگ گزینهای هستند که همیشه باید در نظر داشته باشید:
آنها چشمگیر هستند، توجه را جلب میکنند و به برند شما جلوه خوبی میدهند.
برای مشاهده ی انواع دستگاه چاپ بنر بازرگانی پارسا به اینستا گرام این مجموعه به آدرس printdevice2 مراجعه نمایید
شماره ی تماس برای گرفتن اطلاعات بیشتر :09123200614