قبل از آمدن دستگاه بنر، شرکتهای تبلیغاتی با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم میکردند. حتی سر در مغازهها را به صورت دستی مینوشتند.
قبل از آمدن دستگاه بنر، شرکتهای تبلیغاتی با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم میکردند. حتی سر در مغازهها را به صورت دستی مینوشتند. امروزه با ظهور این وسیله، طرحهای تبلیغاتی با بهترین کیفیت و با نهایت سرعت به چاپ میرسند.
دستگاه چاپ بنر
تبلیغات چاپی به چندین دسته تقسیم میشوند، یکی از آنها از نوع کاغذی میباشد که در اختیار عموم قرار میگیرد و دارای سایز چاپی کوچک است. یک نوع دیگر از این تبلیغات به صورت چاپ بر روی کتد لمینتها میباشد و برخی دیگر لارج فرمتها هستند. در این میان دستگاه بنر یکی از پرکاربردترین وسیلههای لارج فرمت برای تبلیغات شناخته شده است و طرفداران زیادی را به خود جلب کرده است.
دلیل عدم استفاده از دستگاه بنر OUTDOOR در محیطهای داخلی
کار با این وسیله ساده نمیباشد و دارای محدودیتهایی است. به عنوان نمونه باید در مکانهایی مورد استفاده قرار گیرد که مسکونی نباشد زیرا جوهر این وسایل دارای بویی نامطبوعی هستند و باعث ایجاد مشکلاتی برای سایرین می شوند. به همین علت طبق دستور شهرداری چاپخانهها باید در خارج از شهرها به فعالیت خود ادامه دهند.
این دستگاههای بنر چاپهای OUTDOOR میزنند. بر این اساس به دو دلیل در تبلیغات داخلی نباید از بنر استفاده شود:
یکی از دلایل قابل ذکر در این زمینه، کیفیت میباشد زیرا بافتهای به کار رفته در پارچه بنر مشخص است و فقط برای دیده شدن از دور مناسب هستند، در نتیجه با کاغذهای دیواری که برای زیبایی میباشند و باید از نزدیک دیده شوند، متفاوت است.
از یکی دیگر از این دلایل همانطور که گفته شد، میتوان به بوی رنگ و جوهر اشاره نمود که دارای بوی مناسبی نیستند و باعث ایجاد مشکلات تنفسی در افراد میشوند. در نتیجه تحت هیچ شرایطی در محیطهای بسته نباید از کاغذ دیواریها و یا استیکرهایی که توسط دستگاه بنر به چاپ رسیدهاند، استفاده نمود، اگر با دستگاه اکوسالونت و توسط جوهر بدون ضرر چاپ شده باشند، استفاده از آنها ممانعتی ندارد.