تهران: نــــمایشــگاه دائمـــی، یــــافت آبــــادشرقـــــی، بلـــــوار معلم    |    تماس :587 42 666-021    |    0614 320 0912

ژوئن 6, 2023 3:14 ق.ظ

دستگاه چاپ بنر یکی از دستگاه های تاثیر گذار در صنعت تبلیغات می باشد اما خرید دستگاه چاپ بنر نیاز به

اطلاعاتی دارد که ما میخواهیم آنها را به شما انتقال دهیم.

با ما همراه باشید.

دستگاه چاپ بنر چیست؟

به طور کلی هر دستگاه چاپ (چاپگر) با کنترل کامپیوتری که حداکثر عرض رول چاپی بین 18 تا 100 اینچ (460 تا

2540 میلی متر) را پشتیبانی می کند به عنوان دستگاه چاپ بنر لارج فرمت شناخته می شود.

چاپگرهای لارج فرمت برای چاپ بنرها، پوسترها، گرافیک نمایشگاه های تجاری، کاغذ دیواری، نقاشی های

دیواری، فیلم های دارای نور پس زمینه (دوراترانس)، پوشش های تصویری خودرو، شماتیک مدارهای الکترونیکی،

نقشه های معماری، نقشه های ساختمانی، پس زمینه برای مجموعه های تئاتری و رسانه ای و سایر موارد

استفاده می شوند.

چاپگرهای لارج فرمت معمولاً از نوعی فناوری جوهرافشان یا مبتنی بر تونر برای تولید تصویر چاپ شده استفاده

می کنند و نسبت به سایر روش‌های چاپ مانند چاپ صفحه برای اکثر پروژه‌های چاپ کوتاه مدت (تعداد کم) مقرون

به صرفه‌تر هستند، بسته به اندازه چاپ، طول اجرا (تعداد چاپ در هر نسخه اصلی)، و نوع بستر یا محیط چاپ.

چاپگرهای لارج فرمت معمولاً برای چاپ روی یک رول از رسانه چاپی طراحی می‌شوند که در طول فرآیند چاپ

به‌طور تدریجی تغذیه می‌شود، نه روی برگه‌های جداگانه.

 

 

 

چاپگر های لارج فرمت را چگونه میشناسند؟

چاپگرهای لارج فرمت را می توان بر اساس نوع فرآیند انتقال جوهر که استفاده می کنند طبقه بندی کرد:

آبی:

پرینترهای جوهر افشان حرارتی یا پیزو با استفاده از جوهری معروف به آب یا بر پایه آب.

اصطلاح پایه آب یک نام اشتباه است که عموما پذیرفته شده است.

رنگدانه در یک محلول حامل غیر واکنشی نگه داشته می شود که گاهی آب است و گاهی یک مایع جایگزین، از

جمله مایع مبتنی بر سویا که توسط کداک استفاده می شود.

جوهر آبی به طور کلی در دو طعم، رنگ و پیگمنت وجود دارد.

جوهر رنگی دارای تنوع رنگی بالا و مقاوم در برابر اشعه ماوراء بنفش کم است که وسیع ترین طیف رنگی را ارائه

می دهد.

جوهر پیگمنت عموماً رنگ تیره‌تری دارد، برای دستیابی به جوهرهای پهن به جوهرهای بیشتری نیاز دارد، اما در

برابر محو شدن اشعه ماوراء بنفش مقاوم است.

در اصل کلی مشابه پرینترهای جوهرافشان رومیزی است.

در صورت استفاده در فضای باز، چاپ های تمام شده باید لمینیت شوند تا از آنها محافظت شود.

بسترهای مختلف (رسانه) از جمله بوم، بنر، پلاستیک متابولیزه شده و پارچه موجود است.

تکنولوژی آبی مستلزم آن است که تمام مواد به درستی پوشش داده شوند تا جوهر را بپذیرند و نگه دارند.

 جوهر دستگاه بنر سالونت:

این اصطلاح برای توصیف هر جوهری که بر پایه آب نیست استفاده می شود.

دستگاه چاپ بنر های جوهر افشان پیزو که جوهر آنها از نفت یا یک محصول فرعی نفتی مانند مایع حامل مانند استون

استفاده می کند.

جوهرهای “اکو سالونت” معمولا حاوی استرهای گلیکول یا استرهای گلیکول اتر هستند و کندتر خشک می شوند.

چاپ های به دست آمده ضد آب هستند.

می توان از آن برای چاپ مستقیم روی وینیل بدون پوشش و سایر رسانه ها و همچنین زیرلایه های رج دار مانند

فلز رنگ شده یا روکش شده، فوم برد و PVC استفاده کرد.

سالونت ها مواد پایه را نرم می‌کنند و به رنگدانه‌های جوهر اجازه می‌دهند تا به صورت مکانیکی روی سطح

حکاکی شده شیمیایی بچسبند.

 

جوهر دستگاه چاپ بنر

 

برخی از تولیدکنندگان جوهر بر اساس حامل های حلالی که استفاده می کنند، لقمه های متفاوتی دارند.

این همان چیزی است که چاپ جوهر حلال را بادوام تر از جوهرهای آبی می کند.

با این حال، جوهرهای حلال هنگام خشک شدن، بو یا بخار شدیدی ایجاد می کنند، زیرا مایع حامل از طریق گرمای

اعمال شده از صفحه چاپگر پخش می شود.

سطوح مختلفی از جوهر سالونت (حلال) وجود دارد که از “حلال واقعی یا کامل” تا “حلال متوسط/خفیف” تا “حلال

زیست محیطی” را شامل می شود.

سطوح دود و بو به همین ترتیب کاهش می‌یابد، همچنین اچ سطح مواد پایه نیز کاهش می‌یابد.

حلال های کامل تا متوسط/خفیف نیاز به استخراج دود دارند تا در محیط کار ایمن در نظر گرفته شوند.

اکثر حلال‌های اکو را می‌توان در محیط‌های اداری با سطوح بو حداقل یا قابل تحمل استفاده کرد.

جوهر دستگاه سابلیمیشن:

جوهرها در رسانه های چاپی ویژه پخش می شوند تا چاپ هایی با رنگ پیوسته با کیفیت عکاسی ایجاد کنند

از این جوهر در صنعت چاپ پارچه نیز استفاده می شود.

UV:

چاپگر های جوهر افشان پیزو که جوهر آنها قابل درمان با اشعه ماوراء بنفش است (در صورت خشک شدن با نور

UV خشک می شود).

چاپ های به دست آمده ضد آب، برجسته و پر جنب و جوش هستند.

هر ماده رسانه ای را می توان در این فناوری استفاده کرد، رسانه های پلیمری بهترین هستند.

با این فناوری از سرامیک، شیشه، فلزات و چوب نیز برای چاپ استفاده می شود.

 

 

پلاتر:

از یک خودکار برای کشیدن روی بستر چاپ استفاده می شود.

عمدتا برای تولید نقشه های CAD استفاده می شود.

به طور کلی توسط فناوری های دیجیتال مانند حلال، آبی و UV جایگزین می شود.

دستگاه چاپ بنر برای چه مواردی قابل استفاده است؟

یکی از مزایای اصلی چاپ بنر این است که می توان از آن برای طیف وسیعی از اهداف استفاده کرد.

چه به دنبال یک بنر برای تولد نقطه عطف خاص باشید، چه یک بنر بازاریابی برای تبلیغ آخرین تبلیغ یا عرضه

محصول خود یا به دنبال بنر مناسب برای چاپ در فضای باز هستید، گزینه های زیادی پیدا خواهید کرد.

بنرها انواع مختلفی دارند از جمله:

مزایای استفاده از بنر چیست؟

استفاده از بنرها مزایای متعددی دارد، به همین دلیل است که آنها یک گزینه تبلیغاتی و مواد بازاریابی محبوب

هستند.

چاپ بنر که به شما امکان می دهد در مقیاس بزرگ با بازار هدف خود ارتباط برقرار کرده و با آن درگیر شوید، بسیار

قابل دسترسی است و همچنین می تواند برای مناسبت های خاص، رویدادها یا تولدها استفاده شود.

در اینجا فقط برخی از دلایل محبوبیت آنها وجود دارد:

قطعات مهم دستگاه چاپ بنر

دستگاه چاپ بنر دارای چند قطعه ی مهم است که بسیار مهم می باشند و در صورت نبودن یا خرابی هر یک از

آنها دستگاه دچار مشکل می شود یا کلا کار نمی کند.

هدهای دستگاه چاپ

هد های چاپ نقش مهمی در دستگاه دارد و وظیفه ی آن ها انتقال طرح مورد نظر بر روی مدیا می باشد.

هد های چاپ دارای انواع مختلفی می باشد که چند مورد از آنها عبارت اند از:

 

هد دستگاه چاپ بنر

 

موتور درایو

موتور درایو یکی دیگر از قطعات مهم می باشد که وظیفه آن حرکت کریج و مدیا می باشد.

برد های دستگاه

برد های دستگاه وظیفه ی انتقال داده و اطلاعات را ایفا می کند نکته ی مهم درباره ی برد ها این است که برد

های دستگاه باید به روز و آپدیت باشند زیرا برد های قدیمی ممکن است که توسط ساپورت و پشتیبانی نشوند.

بدنه

بدنه ی دستگاه باید متناسب با هد باشد به عنوان مثال هد کونیکا 512 یک هد پر سرعت می باشد و نمیتوان

برای آن از یک بدنه سبک و ضعیف استفاده کرد.

5 نکته مهم برای یافتن بهترین دستگاه چاپ بنر لارج فرمت

صرف نظر از اینکه به دنبال جایگزینی دستگاه چاپ بنر قدیمی خود هستید یا اولین دستگاه خود را تهیه می کنید،

باید موارد مهمی را در نظر بگیرید.

وقت گذاشتن برای تحقیق و فکر کردن در مورد تصمیمتان به شما کمک می کند بهترین نوع چاپگر لارج فرمت را

برای کسب و کار خود در دراز مدت پیدا کنید.

ما اینجا هستیم تا به شما در تصمیم گیری عالی کمک کنیم.

در این راهنما، با 5 مورد از مهم ترین عواملی که باید برای یافتن بهترین چاپگر فرمت عریض برای شرکت خود در

نظر بگیرید، آشنا خواهید شد:

1. کیفیت

مهمتر از همه، کیفیت چاپ احتمالاً مهمترین چیزی است که هنگام انتخاب یک چاپگر با فرمت گسترده باید در نظر

بگیرید.

سه چیز وجود دارد که کیفیت چاپ یک چاپگر با فرمت عریض را تعیین می کند:

رزولوشن

وضوح به نقاط در هر اینچ (dpi) یک تصویر در حال چاپ مربوط می شود.

اندازه قطره

اندازه قطره هنگام چاپ برای خطوط واضح بسیار مهم است.

آنها بر حسب پیکولیتر یا تریلیونم یک لیتر اندازه گیری می شوند.

یک قانون کلی این است که هرچه اندازه پیکولیتر جوهر کوچکتر باشد، وضوح بالاتر و کیفیت چاپ بهتر است.

تعداد کارتریج های جوهر

دستگاه چاپ بنر لارج فرمت معمولی دارای 5 سیستم جوهر رنگدانه (زرد، فیروزه ای، سرخابی و دو سیاه)

هستند.

دستگاه های با کیفیت متوسط ​​از 8 سیستم جوهر رنگدانه استفاده می کنند و سیستم های جوهر 12 رنگدانه با

کیفیت بالا در نظر گرفته می شوند. به طور معمول، با کارتریج های جوهر بیشتر، می توانید با تنوع رنگ و جزئیات

بیشتری چاپ کنید.

توجه: به خاطر داشته باشید که وضوح بالا همه چیز نیست.

یک چاپگر با وضوح کمتر با تکنولوژی بهتر (یعنی قطرات کوچک و کارتریج های جوهر بیشتر) گاهی اوقات می تواند

تصاویر با کیفیت بالاتر را نسبت به چاپگرهایی با وضوح بالاتر با فناوری درجه پایین چاپ کند.

هنگام وزن کردن گزینه های خود، مطمئن شوید که نمونه های چاپی را اجرا می کنید.

از مواد دقیقی که استفاده می کنید، از جمله کاغذ طرح نقشه خود، و بنر یا پارچه دقیق وینیل استفاده کنید.

عملکرد چاپگر می تواند بسته به مواد متفاوت باشد، بنابراین قطعا به دیدن نمونه چاپ شده کمک می کند.

اگر نمی توانید شخصاً برای آزمایش دستگاه ملاقات کنید، همیشه می توانید به فروشنده پیام بزنید و از آنها

بخواهید که نمونه ای را برای شما چاپ کنند.

از آنها بخواهید آن را روی دستگاهی که در نظر دارید و بر روی رسانه ای که استفاده می کنید چاپ کنند، سپس از

آنها بخواهید آن را برای تأیید پست ارسال کنند.

2. سرعت

در نهایت، توانایی دستگاه چاپ بنر شما به سرعتی که می تواند اسناد را چاپ کند کاهش می یابد.

برای اینکه شرکت شما کارایی را بهبود بخشد، باید سرعت را اولویت بندی کنید.

امروزه، یک چاپگر تونر بر اساس تعداد پرینت اندازه D، 24×36 اینچ، رتبه بندی می شود که می تواند در دقیقه چاپ

کند.

از سوی دیگر، سرعت چاپگر جوهر افشان به دلیل زمان طولانی چرخش بین چاپ بر حسب فوت مربع در ساعت یا

دقیقه تعیین می شود.

به خاطر داشته باشید که اکثر چاپگرهای لارج فرمت دارای “حالت های چاپ” مختلفی هستند که می توان

آنها را تنظیم کرد تا سرعت را با کیفیت عوض کند.

تنظیمات با کیفیت بالاتر در مقایسه با تنظیمات با کیفیت پایین، زمان بیشتری برای چاپ خواهند داشت.

این واقعیت ممکن است برای مشاغلی مفید باشد که سرعت را بر کیفیت ترجیح می‌دهند، اما می‌خواهند گهگاه

سرعت را تنظیم کنند تا چاپی با کیفیت بالاتر داشته باشند.

با این حال، اگر همیشه نیاز به چاپ با بالاترین کیفیت دارید، ممکن است سرعت مهم ترین عاملی نباشد که باید

در نظر بگیرید.

در هر صورت، مطمئن شوید که تامین کننده شما سرعت چاپگر را در اندازه گیری ها در تنظیمات چاپ مورد نیاز

توضیح می دهد.

توجه:

هنگام در نظر گرفتن سرعت، مهم است که بدانید چاپگر لارج فرمت بعد از مدتی که در حالت بیکار ماند چقدر طول

می کشد تا گرم شود.

برای برخی از چاپگرها، این می تواند چند دقیقه به زمان چاپ شما اضافه کند.

همچنین به خاطر داشته باشید که چاپ های چاپگر جوهرافشان به زمان نیاز دارند تا خشک شوند.

3. هزینه

هنگام خرید بهترین دستگاه چاپ بنر لارج فرمت برای کسب و کار شما، هزینه احتمالاً بخش بزرگی از تصمیم گیری

خواهد بود.

به طور معمول، چاپگرهای تونر در ابتدا گران تر هستند.

با این حال، آنها بین 5 تا 10 سال دوام خواهند داشت.

از سوی دیگر، پرینترهای جوهرافشان قیمت اولیه کمتری دارند، اما فقط تا 4 سال عمر می کنند.

چند فاکتور وجود دارد که بر میزان پیش پرداخت شما برای چاپگرهای فرمت عریض تأثیر می گذارد، مانند:

  • وضوح
  • دقت بازتولید رنگ
  • رول
  • می ایستد
  • نصب و راه اندازی
  • برندها
  • جغرافیا

همچنین چند عامل وجود دارد که باید از نظر هزینه های جاری در نظر گرفته شود.

به عنوان مثال، به خاطر داشته باشید که دستگاه برای یک کار معمولی چقدر جوهر مصرف می کند.

قیمت تونر جایگزین حدود 7 برابر کمتر از جوهر جایگزین است. در حالی که چاپگرهای جوهر افشان عریض در ابتدا

هزینه کمتری برای شما خواهند داشت، اما باید بیشتر از چاپگرهای تونر تعویض شوند.

در صورت خرید یک چاپگر دست دوم، رسیدهای خرید جوهر را با یک دستگاه خروجی معمولی مقایسه کنید.

با افزایش سن چاپگر لارج فرمت، کارایی کاهش می یابد.

به همین دلیل است که مدل های قدیمی ارزان تر از مدل های جدیدتر هستند.

مراقب باشید که با دستگاه ارزان قیمتی که باعث می شود هزینه تعمیر و نگهداری بیشتری بپردازید، فقط برای

کارکردن آن گیر کنید.

4. اندازه

قبل از خرید یک دستگاه چاپ بنر لارج فرمت، اندازه اسنادی را که با آنها کار می کنید در نظر بگیرید.

اندازه ایده آل شما بر اساس اندازه موادی است که روی آن چاپ می کنید.

به طور کلی، چاپگرهای لارج فرمت بر روی رول های کاغذی با طول حداکثر 300 اینچ یا بر روی ورق های جداگانه

کاغذی که به آن وارد می شوند چاپ می کنند.

چاپگرهای لارج فرمت معمولاً می توانند صفحات مواد 24 تا 60 اینچی را مدیریت کنند که رایج ترین آنها 24، 36، و

44 اینچ است.

همچنین چاپگرهای سفارشی برای بنرهای فضای باز و پروژه های بزرگتر طراحی شده اند که عموماً چاپگرهای

“گرند فرمت” نامیده می شوند.

اینها می توانند با اسناد 72 اینچی تا عرض 16 اینچ کار کنند.

عامل دیگری که باید در نظر بگیرید این است که چقدر فضای در دسترس برای دستگاه در دفتر خود دارید.

بسیاری از مدل‌هایی که ابعاد بزرگ‌تری را در خود جای می‌دهند، برای نصب روی پایه یا حتی روی میز استفاده

می‌شوند.

بر این اساس تصمیم خود را بگیرید.

5. اهمیت انتخاب شرکت فروشنده در خرید دستگاه چاپ بنر

 

بازرگانی پارسا

 

انتخاب شرکت فروشنده مناسب به اندازه یافتن بهترین دستگاه چاپ بنر مهم است.

اگر چاپگر لارج فرمت شما به درستی کار نمی کند، به یک سیستم پشتیبانی عالی نیاز دارید.

در حالت ایده آل، شما می خواهید تامین کننده ای پیدا کنید که بتواند از شما در تمام جنبه های تولید پشتیبانی

کند.

اینکه دائماً یک تکنسین برای سرویس دستگاه شما یا پشتیبانی از تلاش های چاپ شما بیرون می آید، می تواند

دردسرساز شود.

به عنوان مثال، بسیاری از تامین کنندگان پشتیبانی و آموزش در زمینه تنظیم فایل و مدیریت رنگ ارائه می دهند تا

به انتخاب بهترین بستر برای برنامه شما کمک کنند.

توجه:

برخی از شرکت‌ها فقط به چاپگری که به شما فروخته‌اند سرویس می‌دهند و آموزش یا پشتیبانی اضافی ارائه

نمی‌دهند.

اگر این برای کسب و کار شما مهم است، حتماً از تامین کننده بپرسید که این خدماتی است که آنها ارائه

می دهند.

آموزش دستگاه چاپ بنر

شرکت بازرگانی پارسا آموزش 0 تا 100 اعم از اپراتوری و تامیرات دستگاه را در محل مشتری توسط تکنسین های

متخصص و همچنین آموزش کار کرد با نرم افزار های چاپ دستگاه را به مشتریان خود به صورت رایگان ارائه

می دهد.

 

 

بازرگانی پارسا

بازرگانی پارسا بزرگ ترین ارائه دهدنده دستگاه چاپ بنر و ماشین آلات چاپ در ایران است.

شرکت بازرگانی پارسا با بیش از 25 سال سابقه بهترین و با کیفیت ترین دستگاه ها را با پایین ترین قیمت و

بهترین شرایط تا به حال در اختیار مشتریان خود قرار داده است.

تمامی دستگاه های موجود در این شرکت از 6 ماه تا 1 سال گارانتی و 5 سال خدمات پس از فروش برخوردار بوده

که شامل دستگاه چاپ بنر دست دوم نیز می شود.

تمامی دستگاه های این شرکت در اینستاگرام ما به آدرس printdevice2 قابل مشاهده می باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 09123200614 تماس حاصل نمایید.