تهران: نــــمایشــگاه دائمـــی، یــــافت آبــــادشرقـــــی، بلـــــوار معلم    |    تماس :587 42 666-021    |    0614 320 0912

می 28, 2023 1:34 ب.ظ

5 نکته طراحی گرافیکی لارج فرمت برای بنرهای بزرگ

طراحی گرافیکی لارج فرمت دارای نکته های زیادی است که در این مقاله به برخی از آنها می پردازیم.

هیچ چیز مانند یک بنر خیره کننده و تماشایی یک رویداد شرکتی، نمایشگاه تجاری یا نمایشگاه را گرد هم نمی آورد.

گرافیک های لارج فرمت نقطه کانونی رویدادهای مهم هستند و در برندسازی رویدادها و استراتژی های تبلیغاتی نقش اساسی دارند.

با توجه به تفاوت های قالب بندی بین دستگاه چاپ بنر لارج فرمت و گرافیک های کوچکتر،

قوانین طراحی گرافیک متفاوتی وجود دارد که باید از آنها پیروی کرد.

فرآیند طراحی برای یک گرافیک لارج فرمت چیست و چه تفاوتی با آنچه برای ایجاد تصاویر کوچکتر استفاده می شود دارد؟

یادگیری تغییراتی که باید در این فرآیند انجام دهید می تواند به شما کمک کند به راحتی گرافیک های نمایشی

را برای رویدادهای خود طراحی کنید.

شما چیزی در مورد برندسازی رویداد شنیده اید اما قبلاً یک لوگو دریافت کرده اید.

دیگر چه چیزی وجود دارد؟

نکات طراحی گرافیکی لارج فرمت برای بنرهای بزرگ و موارد دیگر

طراحی گرافیکی لارج فرمت

به یاد داشته باشید، قوانین طراحی گرافیک هنگام کار با گرافیک های بزرگ تغییر می کند.

هنگام طراحی یک تصویر برای چاپ گرافیکی با فرمت بزرگ، اصول زیر را در نظر داشته باشید:

1. از دیدگاه استفاده کنید

هنگام طراحی چاپ لارج فرمت، یکی از مهم ترین عواملی که باید در نظر داشته باشید،

دیدگاهی است که شرکت کنندگان از آن به آن نگاه می کنند.

تصاویری که بالاتر از شرکت کنندگان قرار دارند متفاوت از تصاویر نزدیک به ارتفاع زمین ظاهر می شوند.

این ممکن است بر روی قرار دادن تصاویر و متن و آنچه می خواهید بر روی بنر خود تأکید شود تأثیر بگذارد.

طرح‌هایی که خیلی پیچیده هستند یا پیام‌هایی که واضح نیستند، هر چه از زمین دورتر شوند، احتمالا گم می‌شوند.

2. روی مقیاس کار کنید

بنر بزرگ یا سایر چاپ های لارج فرمت ممکن است پس از اتمام کار حجیم باشد و کار با آن در اندازه کامل روی

صفحه نمایش 13 اینچی می تواند دشوار باشد.

در حین کار با آن در رایانه، تصویر خود را از ¼ تا ⅙ اندازه آن کوچک کنید تا قابل کنترل تر شود.

هنوز هم می‌خواهید از وضوح نسبتاً بالایی در این اندازه‌های کوچک‌تر استفاده کنید،

به طوری که وقتی مقیاس می‌شود، نیازی به انجام تنظیمات بیشتر نداشته باشید.

هنگامی که طراحی گرافیکی لارج فرمت خود را انتخاب کردید، مطمئن شوید که دستگاه چاپ بنر خود را مطلع کرده اید

که با چه مقیاسی روی تصویر خود کار می کردید تا بتواند به درستی آن را به اندازه اندازه گیری کند.

3. یک ماده منحصر به فرد را انتخاب کنید

چاپ های بزرگ نباید به یک بوم وینیل محدود شوند:

پارچه، تخته فوم، چوب یا حتی فلز همه جایگزین های ممکن هستند.

متریالی که برای بوم انتخاب می‌کنید می‌تواند در عملکرد قطعه شما یا محل قرارگیری آن در محل شما نقش داشته باشد.

همچنین می‌تواند خود تصویر را با افزودن بافت یا با ارائه ابعاد اضافی به رنگ‌هایی که استفاده می‌کنید، بهبود بخشد.

همه دستگاه چاپ بنر هایی که خدمات چاپ لارج فرمت ارائه می دهند نمی توانند با مجموعه گسترده ای از مواد بوم

برای چاپ گرافیکی با فرمت بزرگ کار کنند، بنابراین شما می خواهید برخی از آنها را قبل از تعهد پیدا کنید.

4. رنگ های نوتا را انتخاب کنید

انتخاب رنگ مناسب برای طراحی گرافیکی لارج فرمت بنر بزرگ شما می تواند چالش برانگیز باشد زیرا رنگ های

روی صفحه نمایش کامپیوتر ممکن است آن رنگ هایی نباشند که شما برای محصول نهایی می خواهید.

این را می توان با انتخاب رنگ های نوتا که به طور جهانی در بین دستگاه چاپ بنر ها شناخته شده است، حل کرد.

اگر نمی‌توانید این کار را انجام دهید، اکثر چاپگرها و برنامه‌های طراحی از فرمت CMYK (فیروزه‌ای، سرخابی، زرد و

«کلیدی» یا معمولاً سیاه) استفاده می‌کنند، به این معنی که می‌توانید هنگام طراحی بنر خود بدانید

که چگونه به نظر می‌رسد.

برای گزینه‌های رنگی بیشتر، ممکن است از فرمت RBG (قرمز، آبی، سبز) استفاده کنید که گزینه‌های رنگ بیشتری

نسبت به فرمت CMYK ارائه می‌دهد، اما ممکن است به نرم‌افزاری که چاپگر شما استفاده می‌کند ترجمه نشود.

از آنجایی که گزینه های زیادی وجود دارد، ممکن است بخواهید ارائه دهنده خدمات چاپ لارج فرمت را

قبل از شروع طراحی خود انتخاب کنید تا از سازگاری اطمینان حاصل کنید.

5.طراحی گرافیکی لارج فرمت با فونت مناسب

برای طراحی گرافیکی لارج فرمت فونت درست را انتخاب کنید.

یک فونت بسته به اندازه بنر و فاصله مخاطبان شما از آن می تواند متفاوت به نظر برسد.

فونت هایی با ویژگی های ظریف و پیچیده ممکن است هنگام انتقال از یک تصویر کوچکتر به یک تصویر بزرگتر، تار به نظر برسند.

فونت اشتباه همچنین می تواند خواندن متن شما را سخت کند، زیرا حروف خاصی ممکن است از فاصله دور متفاوت به نظر برسند.

هنگامی که فونت مناسب برای تصویر خود داشتید، متن خود را به عنوان تصویر در فایل خود ذخیره کنید تا در صورتی که نرم

افزار چاپگر شما آن فونت را ندارد تا از تبدیل آن به فونت دیگری جلوگیری شود.

بازرگانی پارسا

بازرگانی پارسا یکی از بزرگ ترین وارد کنندگاه و فروشندگان دستگاه چاپ بنر ، دستگاه چاپ پارچه و دیگر ماشین آلات چاپ

می باشد که در این زمینه دارای بیش از 25 سال سابقه است.

این شرکت بازرگانی همواره در تلاش است که بهترین و با کیفیت ترین دستگاه ها را به بهترین شرایط در اختیار مشتریان

خود قرار دهد از این رو تمامی دستگاه های موجود در این مجموعه دارای 6 ماه تا یک سال گارانتی بوده

و دارای 5 سال خدمات پس از فروش می باشند.

شما می توانید برای دیدن محصولات این مجموعه به اینستاگرام ما به آدرس printdevice2مراجعه کرده یا به

نمایشگاه دائمی ما با بیش از 50 نوع محصول واقع در یافت آباد تهران مراجعه نمایید.

برای گرفتن اطلاعات بیشتر یا گرفتن مشاوره درباره خرید دستگاه با شماره 09123200614 تماس حاصل نمایید.

اشتراک گذاری

آخرین مقالات
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x